Auta

Lamborghini Diablo

single-image

Ferrucio Lamborghini založil roce 1948 ve městě Centa v provincii Ferrara firmu Lamborghini Trattori S.p.A. na výrobu traktorů.  V roce 1959 výrobu rozšířil o výrobu klimatizací. Na přelomu let 1962 a 1963 položil základy dnešní firmy – vznikla společnost Automobili Lamborghini. Jako úspěšný podnikatel vlastnil vozy Maserati a Ferrari, se kterými však nebyl nikdy úplně spokojen.

Existuje více verzí příběhů o vzniku firmy. Základem většiny z nich je spor Enza Ferrariho s Lamborghinim, po němž se Ferrucio rozhodl vyrábět vlastní vozy a konkurovat tak Ferrari. Podle Lamborghiniho syna došlo ke sporu v továrně Ferrari, kam si šel Lamborghini stěžovat na kvalitu spojky ve svém voze Ferrari 250GT. Enzo Ferrari na stížnost reagoval podrážděně a prohlásil, že
Lamborghini může maximálně jezdit traktorem, když neumí jezdit autem. Lamborghini se vrátil do své továrny, spojku rozmontoval a zjistil, že dodavatelem spojek je stejná firma, která dodává díly pro jeho traktory. Ve skladu našel správný náhradní díl a závadu tak odstranil.

Lamborghini se rozhodl, že jeho vozy by měl pohánět dvanáctiválcový motor. Ke konstrukci motoru byl přizván mladý talentovaný konstruktér Giotto Bizzarini , který předtím pracoval na motorech V12 u Ferrari. Motor měl 4 vačky zdvihající 2 velké vrtané ventily v každém válci. Výkon motoru byl neuvěřitelných 350 koní. Vůz pro tento motor navrhla firma Scaglione-Touring. Prototyp označený 350GTV se poprvé objevil na Turínském autosalonu. Hned první rok výroby sériového Lamborghini 350GT se prodalo 130 kusů. Ferrucio, narozený ve znamení býka, rozhodl, že jeho společnost bude mít býka také ve znaku.

Námi prezentovaný vůz Lamborghini Diablo 5,7 V12 z roku 1991, byl světu představen 21. ledna 1990 v hotelu Paříž v Monte Carlu. Tento model byl vyráběn v letech 1990 až 2001.

Diablo je pravým Lamborghini: nízké, široké a mimořádně rychlé! Výkon motoru 490 koní, zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,2 sekundy a výrobce udává maximální rychlost 325 km/h. Výkonem 362 kW (492 k) se nové Lamborghini právem řadí na špičku kategorie superautomobilů.

Původní hranatá karoserie byla po zkouškách v aerodynamickém tunelu zaoblena. Kvůli snížení hmotnosti byly použity odlehčené materiály, kompozity a vysokopevnostní hliníková slitina, se zvýšenou pevností. Interiér Diabla byl kompletně přepracován ve stylistickém středisku firmy Chrysler v Detroitu. Kromě zadního křídla si bylo možné objednat i speciální sadu zavazadel a do interiéru exkluzivní hodiny Breguet.

Mohlo by se vám líbit