Auta

Dacia Duster

single-image

Tentokrát se podíváme na neúnavného dříče do každé nepohody. Tím dříčem je Dacia Duster s motorem 1,6 SCe. Duster s tímto motorem je tak trochu tajný tip. Ne každý ví, že od roku 2015 montuje Dacia do svých modelů Duster, Lodgy a Dokker motor od Nissanu, který ten samý používá ve spoustě svých modelů.

Je to jednoduchá a léty prověřená technika, která se dává do modelů Qashqai, Juke, Note a do mnoha dalších, které se prodávají v Japonsku i ve zbytku světa.

V době downsizingu, kdy i benzínové motory přestávají být svojí jednoduchou technikou příslibem mnoha let bezstarostného používání, je Duster s japonským motorem sázka na jistotu.

Kdo hledá auto na cestování po městě, do džungle obchodních center, anebo jen společníka na cestování mezi městem a vesnicí, který hravě zvládne sobotní cestu do lesa pro dřevo, ale i nedělní
výlet, tak je na správné adrese. Ani na parkovišti mezi daleko dražšími SUV neudělá Duster ostudu, zvlášť pokud je v některém z mnoha odstínů metalických laků.

Jízdní vlastnosti Dusteru odpovídají jednoduchému řešení podvozku, který ovšem kromě odolnosti a nízkých nákladů na údržbu překvapí v terénu. Většina majitelů SUV moc času na nezpevněných komunikacích nepobude, většina aut této kategorie na to není ani stavěná. Duster to má, ale jinak. Jízda v terénu mu nedělá problém a spousta jeho majitelů to může potvrdit. Když si k tomu připočteme daleko nižší pořizovací náklady než za jeho konkurenty, tak i škrábanec od větve bolí daleko méně.

Interiér Dusteru je cesta v čase o několik let zpět, situace se zlepšila s jeho faceliftem v roce 2013. Bohužel ani po faceliftu nepůsobí kvalitněji povrchová struktura plastů a nadále nenajdeme v interiéru jediný kus měkčeného povrchu. Právě tato jednoduchost a přehlednost palubní desky může mnoha motoristům vyhovovat. Žádné komplikované tvary, složitý infotainment nebo snad nekonečné zvukové upozornění na každou maličkost, nic z toho se tu nekoná a to může být v době dotykových obrazovek veliké plus.

Kdo chce Duster používat převážně v terénu může si k motoru zvolit i pohon 4×4, který pochází také z dílny značky Nissan. Musí, ale počítat s vyšší spotřebou než u předokolky.

Duster je auto, které dokáže nahradit zastaralou Ladu Nivu nebo dnes už pomalu letitý univerzál jakým kdysi býval Ford Fusion. Kdo potřebuje cestovat na kratší vzdálenosti, občas vyrazit na dovolenou a čeká od auta i těžší práci, tak je pro něj Duster ta správná koupě. Není to dálniční letec a rozhodně nemá rád sportovní jízdu v serpentinách, ale dřevo na zimu z lesa určitě doveze. Jednoduchá technika si vybrala svou daň v bezpečnosti. Duster dosáhl nárazových zkouškách Euro NCAP na pouhé tři hvězdy z pěti. Jak moc veliká překážka to je v neprospěch Dacie záleží na rozhodnutí kupujícího.

Mohlo by se vám líbit