Auta

M-Hero 917 – brutální SUV s neuvěřitelným výkonem a futuristickými prvky

single-image

SUV M-Hero 917, nový přírůstek do automobilového světa, se řadí mezi jedny z nejextrémnějších vozidel na trhu. Tento masivní čínský vůz, pocházející z dílen státního gigantu Dongfeng, si razí cestu nejen na domácím trhu, ale chystá se oslovit i náročné evropské zákazníky. Jeho design, výkon a technické specifikace jsou tak impozantní, že se snadno může rovnat se špičkovými modely západních značek, jako je například Tesla Model S Plaid nebo dokonce Bugatti Veyron.

M-Hero 917, pojmenovaný podle subznačky Mengshi (což v angličtině znamená „M-Hero“), je robustní SUV s charakteristickým vzhledem, který působí dojmem, že je připravený na apokalypsu. Tento dojem podtrhují jeho rozměry – délka 4 987 mm, šířka 2 080 mm a výška 1 935 mm – a mohutná hmotnost přesahující 3,3 tuny. Vůz má působivý rozvor 2 950 mm, což napovídá, že se uvnitř skrývá dostatek prostoru pro cestující i pro nejmodernější technologie.

M-Hero 917 bude dostupný ve dvou hlavních verzích: plně elektrické a hybridní s prodlužovačem dojezdu. Elektrická verze disponuje čtyřmi elektromotory, které společně produkují ohromující výkon 800 kW, tedy zhruba 1 088 koní. Tento výkon umožňuje vozu zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 4,2 sekundy. Vůz je vybaven obřím NMC akumulátorem s kapacitou 142,7 kWh, který by měl podle optimistických čínských norem CLTC zajistit dojezd až 505 km na jedno nabití. Realističtější odhady však naznačují, že dojezd by mohl být spíše kolem 400 km, zejména při jízdě v evropských podmínkách.

Druhá varianta, hybridní model s prodlužovačem dojezdu, kombinuje tři elektromotory s celkovým výkonem 600 kW (přibližně 816 koní) a přeplňovaný benzínový motor o objemu 1,5 litru a výkonu 197 koní. Tento motor slouží jako generátor, který dobíjí menší baterii o kapacitě 65,8 kWh, a tak umožňuje vozu ujet až 1 032 km na jedno natankování, což je údaj podle normy CLTC. Stejně jako u elektrické verze je však pravděpodobné, že skutečný dojezd bude nižší.

Interiér vozu nezůstává pozadu za jeho brutálním exteriérem. M-Hero 917 nabízí luxusní kabinu plnou moderních technologií, které dominují tři velké displeje. Centrální 15,6palcový dotykový panel slouží k ovládání funkcí vozidla a multimediálního systému, zatímco řidič má k dispozici 12,3palcový virtuální kokpit. Stejně velký displej je umístěn před spolujezdcem, což mu umožňuje snadný přístup k navigaci a zábavním funkcím. Kromě toho je interiér obložen kvalitní kůží, což přispívá k celkovému luxusnímu dojmu z vozu.

Terénní schopnosti M-Hero 917 jsou stejně ohromující jako jeho výkon. Vozidlo je navrženo tak, aby zvládlo i ty nejtěžší podmínky, s brodivostí až 950 mm a možností otočení kol do stran, což umožňuje tzv. „krabí chůzi“. To dává řidičům neuvěřitelnou flexibilitu při jízdě v náročném terénu. Díky těmto vlastnostem se vůz nepochybně stane favoritem mezi milovníky off-roadu.

M-Hero 917 také zahrnuje některé nečekané prvky, jako je například helipad pro dron, který může být využit pro různé účely, ať už jde o rekreační aktivity nebo praktické aplikace v terénu. Tato funkce jen potvrzuje, že se jedná o vozidlo, které je připraveno na jakoukoli výzvu.

Cena tohoto monstrózního SUV by se měla pohybovat kolem dvou až 2,2 milionu korun, což z něj dělá relativně dostupnou volbu v porovnání s jinými vozidly s podobným výkonem a výbavou. I přes to, že cena pro evropský trh může být vyšší, vzhledem k dovozním nákladům a přizpůsobení vozu místním normám, je pravděpodobné, že M-Hero 917 si najde své místo mezi elitou SUV vozidel na starém kontinentu.

Vstup M-Hero 917 na evropský trh je plánován po březnu 2024, přičemž prvními destinacemi budou Německo, Francie, Norsko a Švédsko. Tento krok je důkazem toho, že čínské automobilky jsou připraveny konkurovat těm nejlepším světovým značkám a nabízet vozidla, která překračují hranice běžného. M-Hero 917 je jasným symbolem této nové éry.

Mohlo by se vám líbit