Auta Historie

Alfa Romeo 164

single-image

Stočtyřiašedesátka byl sedan vyšší střední třídy v letech 1987 – 1998. Dneska už patří mezi vozy vzácné, pokud se jedná o přijatelný stav. Jeho cena tedy opět roste. Pokud má váš děda zachovalý kousek v garáži, spozorněte.

Na náš trh se tento model probojoval v roce 1992. Nabízel na velký sedan velice nadprůměrné hodnoty co se dynamiky jízdy týče. Na stovku se 164 dostala už za 8,8 sekundy a její maximálka se zastavila až nad hodnotou 230 km/h.

Ve své době se tento vůz pyšnil především i tím, že nabízel velice nadstandardní výbavu už v základní ceně, která přesahovala 1 milion korun. Dnes už nás designem zase tolik nepřekvapí. V době vydání však dalo za vděk studiu Pininfarina za dobrou práci.

Spotřeba byla na takto dynamický vůz docela příznivá. Třílitrový šestiválec, který se dá stlačit na něco kolem 7 litrů na sto. Při rychlejší jízdě se dostane zhruba na 10 litrů na sto kilometrů. No a pokud máte možnost pravidelně přesahovat povolené rychlosti, může se spotřeba vyšplhat ještě víc. Oproti podobně rychlým vozům je však spotřeba velice mírná.

Auto váží v pohotovosti 1400 kg, v základu bývalo např. centrální zamykání dveří, víka kufru a palivové nádrže, elektricky ovládaná okénka, zrcátka a sedačky. V Čechách v daném roce ještě ani oproti této Alfě moc aut nenabízelo klimatizaci. Mezi další finesy patřila ještě například kola z lehkých slitin, nadstandardní množství vnitřních světel, seříditelný volant, osvětlení zrcátek a v té době kvalitní rádio. Jako doplněk slouží dnes už standardní věci jako zrcátka ve slunečních clonách, vak na lyže v zadní loketní opěrce a vytknout můžeme vylepšenou protikorozní ochranu karoserie včetně nástřiku dutin.

Vnitřní prostor a pohodlí se také řadilo na exklusivnější úroveň. Kožené sedačky se do “základní” výbavy vešly také. Když k autu přičteme legendárního ducha značky Alfa Romeo, pak zde máme hezký sběratelský kousek, který dodnes nabízí docela hodně muziky.

Mohlo by se vám líbit