Auta

Nové Porsche Macan

single-image

Porsche má ambiciózní plány, když přichází s novou generací modelu Macan, která míří rovnou na vrchol svého segmentu. Po deseti letech od uvedení předchozí verze se představuje druhá generace Porsche Macan, tentokrát poháněná výhradně elektřinou. K dispozici jsou dvě varianty: civilnější Macan 4 a surovější Macan Turbo.

Porsche si klade za cíl vyvinout nejsportovnější model v daném segmentu. Nová generace trvale buzených elektromotorů na přední i zadní nápravě poskytuje solidní výkonnostní parametry. Základní verze „čtyřka“ nabízí výkon 408 koní a točivý moment 650 Nm, což ji umožňuje zrychlit na stovku za 5,2 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti až 220 km/h.

Nicméně Porsche nezapomnělo na svou tradici a přichází s ještě výkonnější variantou. Macan Turbo disponuje impozantními 639 koňmi a točivým momentem 1 130 newtonmetrů, což mu umožňuje zrychlit na stovku za pouhých 3,3 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti až 260 km/h na německých dálnicích. Pro srovnání, nejrychlejší benzinová verze Macan GTS zvládá stovku za 4,5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti až 272 km/h.

Oba modely jsou vybaveny 100 kWh baterií (95 kWh je využitelných) a stojí na zcela nové platformě PPE s 800V architekturou. Tato architektura umožňuje rychlonabíjení s výkonem až 270 kW, což znamená, že nabití z 10 na 80 procent trvá pouhých jednadvacet minut a získáte dalších 100 km dojezdu během 4 minut. Model Macan 4 slibuje dojezd až 613 kilometrů s plně nabitou baterií, zatímco silnější Turbo dosahuje dojezdu 591 km. Těmto hodnotám napomáhá i propracovaná aerodynamická účinnost, která byla dosažena snížením koeficientu odporu Cx na hodnotu 0,25, mj. díky vzduchovým clonám pod světly či nízko posazené přední části.

Mohlo by se vám líbit