Auta Technika

První plně elektrické SUV od Škodovky

single-image

Škoda Enyaq

Elektrifikace automobilového průmyslu se neochvějně blíží. Je otázka, zda-li je to dobře, nebo špatně, ale to ukáže až čas. Aktuálně se automobilky na tento elektro-boom zdatně připravují. Nám asi nejlépe známá automobilka Škoda už teď začíná dělat alespoň plug-in hybridní pohony. Setkáme se s nimi u čtyřkových Octavií i nových Superbů. Také se připravuje plně elektrické malé Citigo iV. V oblasti SUV je ale už také první konkrétní vlaštovka. Už známe její jméno. Bude to Škoda Enyaq.

Jak je z názvu patrné, elektrifikace je zde znázorněna písmenem “E”, naproti tomu “Q” značí dnes už standard vozů SUV značky Škoda.

Původ slovy vychází z irského slova Enya, tedy v překladu “zdroj života”. Signalizuje tak novou éru, čistotu, inovativní přístup a drží se symboliky “Simply Clever”.

Již předchozí modely značky Škoda, konkrétně Kodiaq, Karoq a Kamiq vychází z jazyka Inuitů, žijících na severu Kanady a v Grónsku. Škoda zde tedy spojuje tyto prvky s irštinou a vychází ze severoirské mytologie.

Budoucí model, postavený na bázi modulární elektrifikované platformy zvané MEB, bude pravděpodobně, po modelu Citigo iV, druhým sériovým plně elektrifikovaným modelem značky Škoda. Do konce roku 2022 by mělo být plně elektrických vozidel uvedeno na trh kolem deseti. Sama automobilka očekává, že do roku 2025 bude elektrifikovaná divize automobilů včetně plug-in hybridního řešení zahrnovat kolem 25% všech prodejů Škodovky. Jen do roku 2021 plánuje Škoda investovat do vývoje elektrifikovaných modelů a do vzájemně uceleného ekosystému pro moderní a ekologická řešení mobility okolo dvou miliard eur.

Dostupné fotografie vychází zatím z modelu Vision iV a vizualizaci nápisu Enyaq tak, jak pravděpodobně bude zdobit zadní část tohoto modelu.

Závěrem si dovolíme citovat Alaina Faveyho – člena představenstva Škoda Auto, zodpovědného za oblast prodeje a marketingu.

První plně elektrický vůz na platformě MEB je kategorie SUV – proč?
Jedná se o první model ŠKODA, který je od začátku vyvíjen jako elektromobil, což pro celou společnost představuje skutečný zlom. Rovněž chceme eMobilitu přinést co možná největší skupině zákazníků, a proto míříme do této nejoblíbenější třídy. Vozy segmentu A, do něhož ŠKODA ENYAQ patří, drží v Evropě největší tržní podíl. Karoserie SUV navíc u zákazníků zažívá obrovský nárůst obliby, především právě v segmentu A. Očekáváme, že tento trend bude v následujícím desetiletí pokračovat.

Proč je podle vás právě teď nejlepší doba uvést na trh plně elektrický vůz?
Snahy o omezování skleníkových plynů, rostoucí ekologický aktivismus a lidské konání, které škodí životnímu prostředí, mají na svědomí nové trendy. Lidé se čím dál víc snaží být v tomto směru co nejzodpovědnější. To kromě dalšího vede ke zvyšující se poptávce po elektromobilech, byť je jich na trhu zatím stále poskrovnu. Ve třídě, do níž s novým elektrickým SUV vstupujeme, ani nemáme přímého konkurenta. A tohle všechno nám dává obrovskou výhodu a příležitost hrát v tomto segmentu trhu významnou roli.

Mohlo by se vám líbit