Rady a tipy

Pozor na jízdu v mlze.

single-image

Podzimní a zimní období často trápí řidiče výrazně nižší viditelností, která bohužel často vede k nehodám. I z bezpečných míst se okamžitě stane riziko. Co by měl řidič udělat pro snadný a bezpečný průjezd mlhy?

Mezi jeden z problému patří automaticky zapínané denní svícení. Řidič, který senzor na přepínání má a je zvyklý ho po celý rok využívat, často v mlze na manuální přepnutí zapomene. V mlze totiž spínač nefunguje. Při denním svícení u většiny modelů nesvítí zadní obrysové svítilny, takže se vůz stává pro řidiče zezadu neviditelným. Proto si vždy při mlze manuálně rozsviťte.

Často si s ranní mlhou poradí jen potkávací světla a není potřeba rovnou zapínat i mlhovky. Použití mlhovek totiž není v českém zákoně přesně definováno. Předepisuje použití zadní mlhovky za zhoršené viditelnosti za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Zákon ale neurčil přesný výklad pojmu – zhoršená viditelnost. Například v Německu se mlhovky smí rozsvítit až ve chvíli, kdy není vidět dál, než na padesát metrů. První co vás napadlo samozřejmě je, jak takovou vzdálenost řidič pozná. Velice lehce. Je to totiž vzdálenost mezi jednotlivými směrovými sloupky lemujícími okraj vozovky.

Použití předních mlhovek je tak čistě na řidiči. I přesto jsou často používanou pomocí – oproti mlhovce zadní. Častým problémem českých řidičů bývají puštěné mlhovky i přes zlepšené počasí. Protijedoucí šoféři jsou pak zbytečně oslňováni. Ve městě by se mlhovky měly zapínat minimálně a to hlavně ty zadní, protože svítí podobnou intenzitou jako brzdová světla.

Hlavním pravidlem, by měla být úprava rychlosti vozidla. Ubrat tolik rychlosti, aby řidič zvládl v případě nutnosti zastavit s dostatečným předstihem.
PROTO STÁLE PLATÍ: Jezděte opatrně a to nejen v mlze!

Mohlo by se vám líbit