Auta

BMW M3 v nové verzi CS

single-image

Spousta karbonu uvnitř i vně a zvýšený tlak od turbodmychadel – to je BMW M3 v ostré nové verzi CS. Stojí necelé čtyři miliony a vyrobí se jen omezený počet kusů.

BMW představilo model M3 CS navazující na tradici modelů nesoucích toto jméno, které byly vždy lehčí a pevnější. Novinky nejsou jiné. Řadový šestiválec pod kapotou narostl z 510 na 550 koní, točivý moment zůstal na 650 Nm. Za nárůstem výkonu stojí vyšší plnící tlak turbodmychadel z 1,7 na 2,1 baru, a nastavení řídicí elektroniky.

Mezi motorem a koly stále funguje osmistupňová automatická převodovka a systém pohonu všech kol xDrive, ale pohon předních kol lze deaktivovat. K dispozici je také režim 4WD Sport, který upřednostňuje zadní kola, ale nevypíná přední kola.

M3 CS je také asi o 20 kg lehčí díky titanovému výfuku a širšímu použití karbonových dílů. Kapota, přední břit, kryty vnějších zpětných zrcátek, zadní difuzor, střecha a zadní spoiler jsou vyrobeny z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Uvnitř jsou přední sedadla z uhlíkových vláken, voliče převodovky a ozdobné obložení. Zadní sedadla zůstala na svém místě, M3 je stále čtyřdveřový sedan, ale v kabině chybí ventilační otvory pro zadní sedadla kvůli úspoře hmotnosti.

Všechny změny vedou ke zrychlení na 100 km/h za 3,4 sekundy, což je o chlup rychlejší než „normální“ M3 Competition xDrive. Maximální rychlost je omezena na 302 km/h; standardem je paket M Driver, který na tuto hodnotu posouvá omezovač z běžných dvěstěpadesátek. Pro lepší výkon má vůz přepracovanou sestavu podvozku s elektronicky řízenými tlumiči, změněno bylo také naladění brzdového systému a variabilního posilovače řízení. Za příplatek jsou k dispozici karbonkeramické brzdové kotouče, standardem jsou dvoudílné ocelové kotouče.

Cena vozu je již světová, která je na českém trhu 3 965 000 korun. Vyrábí se pouze omezené množství, ale přesný počet není znám. Dá se ale předpokládat, že speciál M4 CSL, který se bude vyrábět v řádu tisíců, bude přicházet i nadále.

Mohlo by se vám líbit