Auta Elektromobily

Ferrari LaFerrari

single-image

Nejlepší Ferrari? Dlouhá léta toto označení naplňoval pouze model Ferrari Enzo, který se po desetiletích dočkal v roce 2013 svého hybridního nástupce. Ano. LaFerrari.

Italská automobilka s panáčkujícím hřebcem ve znaku sem tam vyrobí limitovanou edici nejsupersportovnějších automobilů na trhu. V minulých dekádách bylo za nejrychlejší, nejdražší a nejlegendárnější považováno Enzo. Nyní přišlo Ferrari s cenovkou kolem 80 milionů českých korun a v nákladu pouhých 499 kusů s modelem LaFerrari. Pokud o něj máte zájem, vězte, že je dávno vyprodané a budete muset shánět na trhu s ojetými vozy. Přejeme vám však hodně štěstí.

LaFerrari bylo od začátku koncipované jako legendární vlajková limitovaná loď. Tedy jako demonstrace těch nejmodernějších technologií a nejvyšších výkonů. Pro zvýšení rychlosti automobilka sáhla i pro přídavný elektromotor. Extrémně odlehčené karoserie, vážící pouhých 1 255 kg bylo dosaženo mimo jiné skořepinou z uhlíkových vláken.

Díky přídavnému elektromotoru a zároveň nízké hmotnosti, což se dohromady moc často nevidí, LaFerrari dosprintuje na stovku už pod 3 sekundy a poté zrychlení vůbec nepolevuje, takže na hranici 300 km/h se dostanete za pouhých 15 sekund. Asi bychom se tedy s jedničkovou Fabií v eReSu nesnažili měřit na dvouproudé silnici ego s tímto supersportem. Než bychom se dosoukali ve Fabii na stovku, červená střela by v ten moment už mohla atakovat svůj rychlostní strop, který se nachází na hodnotě 372 km/h.

K co nejlepším výledkům pomáhaly Ferrari zkušenosti z Formule 1. Pohonem tohoto ďábla je vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,3 l s výkonem 588 kW a k nadpřirozeným výsledkům mu ještě pomáhá 120 kW elektromotor KERS ze zmíněné Formule 1. Ten podobně jako ve formuli spíše než ke snížení uhlíkové stopy slouží ke zvýšení akcelerace. Není tedy ani aktivní po celou dobu provozu, což, co si budeme povídat ani není tolik nutné.

O samozřejmě povedený design se tentokrát místo věhlasného designerského studia Pininfarina postaral designér Flavio Manzoni, který s Ferrari spolupracuje již od roku 2010.

Pokud si tedy chcete udělat radost a máte příjem ideálně v milionech korun denně, pak se jedná o docela dobrý tip zpestření nedělních výletů. Nám méně schopným ale dozajista dobře poslouží i prachobyčejné 488 GTB potažmo dvojková Octavia v kombíku 🙂

Mohlo by se vám líbit