Auta Zajímavosti

Ford Mustang Mach-E

single-image


Pro lepší představu o jaký vůz se jedná můžete shlédnout toto video z Top Gearu.

Kdyby se před nedávnem řeklo “elektrický Ford Mustang”, mnozí by si klepali na čelo. Skutečnost je ale taková, že tento kontroverzní krok udělat pod značkou Mustang elektrifikovaný crossover, je geniálním tahem na poli marketingu. Fotky tohoto vozu se šíří po sociálních sítích samospádem.

Design lehce vychází z tradičního sporťáku. Nicméně se jedná o menší SUV, takže je převzata spíše dominantní křivka. Mřížka chlazení motoru byla nahrazena plnou plochou s logem běžícího koně. Na světlometech je však inspirace pravým Mustangem znát poměrně zřetelně.

V nejrychlejší variantě by měl Mach-E dosáhnout zrychlení z 0 – 100 km/h už za 3,5 s, což se směle rovná starším supersportům. Maximální rychlost se u všech modelů zastaví díky omezovači už při 180 km/h.

Co má však být prodejní doménou a rozdílovým bodem oproti konkurenci je rychlost nabíjení. U modelu s nejvyšší kapacitou baterie dosáhnete na rychlonabíječkách Ionity už po deseti minutách na slušný dojezd 119 km. Alespoň u modelu s náhonem na zadní nápravu. Ten totiž “žere” méně. S pohonem všech kol má Mustang při stejné kapacitě baterie po deseti minutách dojezd 107 km. Obojí se zdá být takřka srovnatelné. U slabší verze akumulátoru se jedná za stejnou dobu o 91 km a u čtyřkolky o 85 km. Mimo to po 45 minutách by mělo pak být nabito až 80% baterie. Zde už se začíná výhoda spalovacích motorů relativně dohánět.

Nejžádanější edicí Mustangu Mach-E je aktuálně bezesporu First Edition, která vyjde na 1,8 milionu korun, ale nezoufejte, už je beztak vyprodaná, ač termín uvedení vozu na trh sahá až někam do poloviny roku 2021. Nejchudší zákazníci dosáhnou základní edice s pohonem zadních kol už za 1,2 milionu korun. Ti náročnější mohou dosáhnout na AWD přidáním zhruba 200 tisíc korun navíc.

Mohlo by se vám líbit