Historie Zajímavosti

Nová značka Citroënu

single-image

Již po desáté za 103letou historii francouzský Citroën mění logo. Dalo by se to už nazvat pravidelným evergreenem. Tentokrát se výrobci vrátili zpět ke kořenům, a to přímo do roku 1919, kdy byl zakladatel automobilky André Citroën fascinován ozubenými koly šípovitého tvaru. Tento patent si koupil roku 1900 z Polska a stavěl na něm svůj byznys. A tento motiv přenesl do svého loga.

Od té doby je značka Citroën vždy spojována s šípy, což se odráží i na modelu Traction Avant, do jehož vývoje vložil všechno jmění a hluboce se kvůli němu zadlužil.
Citroën ale není jediný, kdo za posledních pár let měnil logo. Například Peugeot, Renault, Volkswagen nebo naše česká Škodovka, kdy namísto designových kreací prostě zvolili jednoduché písmo.

A v nynější době se k nim přidala i francouzská automobilka, která svoje logo za 103letou historii obměňuje již po desáté. Nejnovější nápad doplňuje sloganem „Nothing moves us like Citroën“ (Nic nás nerozhýbe tak, jako Citroën).

Nový symbol se bude postupně objevovat na koncepčním rodinném elektromobilu Citroën Oil a na sériových vozech od poloviny roku 2023. Také jim budou vyzdobeny všechny showroomy, kanceláře a sociální sítě, prostě na všech místech, kde lidé mohou přijít do kontaktu s Citroënem.

Loga také doplňuje jednoduchá barevná paleta, jejichž základem je bílá a šedá, následované, modrou a červenou. S tím je spojené i to že výrobce vrací do oběhu modrou Monte Carlo, kterou známe z modelů 2CV či DS a přesně takovou si budete moci objednat pro svůj vůz.

Mohlo by se vám líbit