Zajímavosti

Kdy se dva perou, třetí se směje? Aneb Hyundai jede vodík!

single-image

Hlavní pozornost v dopravě je poslední měsíce věnována elektromobilům. Postupný nárůst automobilky Tesla a nové automobilky jako Nikola strhávají pozornost od zavedených značek a ukrajují si svůj velký kus koláče. Většina veřejnosti sleduje novinky v osobní dopravě, ale velké překvapení se blíží v dopravě nákladní. A na svědomí ho má korejská tradice Hyundai.

Právě v tomto segmentu má velká plány jak Muskova Tesla, které sází čistě na elektrický pohon, tak podobná značka, i když o něco mladší, Nikola. Ta sází na vodíkový pohon. Nyní se však ukazuje, že pozornost veřejnosti možná míří špatným směrem a na tomto poli mohou klidně zazářit i tradiční automobilky. První vodíkové tahače totiž do provozu nasadí korejská automobilka Hyundai, čímž opěvovaným startupům Tesla a Nikola tak trochu vypálila rybník.

Švýcarsko bude první zemí, kde Hyundai nasadí své vodíkové tahače. Z výrobní linky by měly být na cestě do Evropy. Dalších 40 kusů by mělo dorazit na podzim. Do roku 2025 chce automobilka mít na silnicích 1 600 vodíkových tahačů. Švýcarsko je ideální destinací díky osvobození komerční přepravy od silniční daně v případě bezemisních tahačů. Co se týče pohonu, nákladní vozidla od Hyundai spoléhají na 190kilowattové palivové články, které se starají o přeměnu vodíku na elektrickou energii. Vozy jsou schopné na jednu nádrž, která pojme zhruba 32 kilogramů vodíku, ujet 400 kilometrů. Velkou výhodou tohoto pohonu je fakt, že odpadním produktem je při jízdě pouze čistá voda.

Mohlo by se vám líbit