Rady a tipy

Několik nenápadných věcí, kterými můžete urychlit poškození vašeho vozu

single-image

Řada z nás si jistě našla svůj osobitý přístup při užívání svého vozu. Přesto některé návyky mohou mít za následek rychlejší opotřebení některých věcí.

Brzda X plyn!
Agresivní nebo zběsilá jízda, kdy se střídá velice často brzda s plynem. Časté brždění sebou nese i dřívější opotřebení brzdových kotoučů a následnou výměnu destiček. Za pozornost jistě stojí i občasná kontrola hladiny brzdové kapaliny. Řešením takovýchto nešvarů je pak plynulá jízda v silničním provozu a dodržování bezpečné vzdálenosti.

Tankování paliva, až když je to nutné
Ne vždy a ne každý udržujeme nádrž vozu plnou. Jenže u dlouho stojícího auta se v palivové nádrži hromadí nečistoty, a navíc dochází i k usazeninám na dně. To dále může mít za následek, že se nečistoty dostanou do palivových filtrů a čerpadel, kde může dojít k jejich poškození. Navíc během zimy, je dobré nenechat nádrž úplně „suchou“. Důvodem je, aby nedocházelo k tvorbě přílišného množství kondenzátu, protože poté by vlivem mrazu mohlo dojít k deformaci nádrže a dalším problémům.

Pokládání si ruky na „řadičku“
Spousta řidičů si osvojila zlozvyk, při kterém si pokládají ruku na páku převodovky. Proč je to špatně? Má to hned několik důvodů. Hned prvním z nich je ten, že řidič správně potřebuje k řízení obě ruce pro včasnou reakci a bezproblémovou manipulaci s volantem. Následující důvod je ten, že i nepatrný a trvalý tlak na převodovku, může mít vliv na její opotřebení. Tento tlak špatně ovlivňuje synchronizátory a převodové stupně. To celé pak uspíší problémy s převodovkou.

Přehlížení skřípění
Když auto začne vydávat podivné zvuky, skřípění, klepaní apod. tak to řada řidičů přehlíží anebo problém řeší zvýšením hlasitosti rádia. V takových případech, pak může nastat, že se auto může porouchat kdykoli. Třeba i uprostřed silnice. Aby se takovým situacím předešlo, je nutné včas s autem zajet do servisu na diagnostiku a zjistit o co by se mohlo jednat. Konkrétní nedostatky pak co nejdříve vyřešit.

Studený motor a vysoké otáčky
Dnes již současné moderní motory nepotřebují po startu zahřívání. Na druhou stranu, je třeba brát v potaz, že dokud se na teploměru neukáže správná provozní teplota, tak ručička otáček by neměla překročit hodnotu 2000. Zvláště v zimě při nízkých teplotách, je dobré nechat motor se v klidu zahřát alespoň 1-2 minuty.

A ještě jednou brzdy
Při jízdě z kopce řada z nás nechává nohu na brzdovém pedálu. Buď jde o nohu opřenou o pedál, připravenou kdykoli brzdit, anebo se mírně brzdí neustále. Takový styl jízdy má ovšem za následek přehřívání brzdového systému. Dochází k rychlejšímu opotřebení brzdových destiček a kotoučů. Řešením je přeřazení na nižší převodový stupeň a brzdit tak motorem.

Mohlo by se vám líbit