Auta

Citroën C4 Grand Picasso

single-image

Citroën C4 Picasso je nástupce legendárního „vajíčka“ Citroënu Xsara Picasso. Původní Picasso bylo takovým fenoménem, že se po boku svého nástupce vyrábělo dlouhé čtyři roky. Není tedy pochyb, že novější model převzal ty nejlepší vlastnosti od původní Xsary. Byl ovšem postaven na nové podvozkové platformě, která umožnila výrobu dvou verzí, a to delší verze s názvem C4 Grand Piccaso a o něco kratší verze C4 Picasso.

Picasso se pyšní širokou škálou nabízených motorů. Pro příznivce benzínových variant je na výběr hned z několika motorů. Ze začátku produkce 1.8 a 1.6 z řady EW, které se dávaly i do předešlého modelu. Ty po dvou letech výroby nahradily nové motory 1.6 VTi a 1.6 THP. Starší řada motorů EW může trpět na zvýšenou spotřebu oleje. Tyto motory, ale nejsou příliš rozšířené pro svůj krátký život v nabídce během prvních let výroby. První jmenovaný motor z nové řady 1.6 VTi se hodí spíše na městský, či příměstský provoz, krátké trasy a časté starty mu nebudou vadit. Na druhou stranu nepřesvědčí dynamikou při dálničních přesunech. Druhým motorem je již zmíněná 1.6 THP, který se naopak na krátké trasy nehodí a kdo ho bude trápit městským provozem, tomu se odvděčí tvorbou karbonu. Motor je tedy vhodný spíše na delší trasy kde také dokáže dobře prodat svůj potenciál moderního a výkonného benzínu. Málokdo o těchto motorech ví, že na jejich vývoji se podílelo BMW, které tyto motory používalo pro svoje nižší modelové řady a pro modely značky Mini.

Motoristé, kteří v rodinných autech preferují spíše naftové agregáty, si mohou vybrat také z několika možností. Konkrétně 1.6 HDI a 2.0 HDI, které se v posledních letech výroby pojí vždy s filtrem pevných částic. Oba motory patří mezi spolehlivé. Motor 1.6 HDI může občas potkat hromadění karbonu, na druhou stranu potěší na svůj obsah opravdu slušnou dynamikou a úsporností. Další naftový motor, který se ukrývá pod kapotou Picassa je 2.0 HDI. Motor vychází ze starší typové řady agregátů. Během dlouhé doby kdy se v různých modifikacích vyrábí, jsou vychytány všechny mouchy. V porovnání s 1.6 HDI má o něco vyšší spotřebu, ale za to si ještě lépe poradí s takovým typem vozu jako je Picasso. Pro dynamičtější řidiče bude tedy jasnou volbou.
Kdo nerad řadí, může sáhnout po samočinné převodovce. Ta se nabízela jak k benzínovým, tak naftovým variantám. Kromě nejsilnějšího 2.0 HDI 120 kW se jedná o převodovku BMP6. Nejsilnější HDI má automat značky Aisin a je rozhodně tou spolehlivější volbou.

Citroën je známý výrobou rodinných vozů a svou pověst si hájí i v případě Picassa. Dobře prostorově zvládnutý interiér, do kterého není problém naskládat 7 osob v případě provedení Grand Picasso je v konkurenci vozů MPV zdatným soupeřem. Celý interiér je pojatý originálně a funkčně. Jistě každého nejvíce zaujme ohromné čelní sklo, které zasahuje až nad hlavu předních pasažérů. Tím Picasso dotváří příjemnou atmosféru na palubě. Centrálně umístěný budík nemusí vyhovovat každému, nicméně je tak dobře umístěn, že si na něj každý rychle zvykne.

Podvozek Picassa je naladěn spíše na komfortní vlnu, kdo od něj bude očekávat sportovní jízdu, ten bude zklamaný. Pokud si je řidič vědom účelu auta, pro který bylo vymyšleno, tak bude naopak nadšený. Pohodlí celé posádky je na prvním místě a v tom Picasso proti své konkurenci jasně boduje.

Vnější design vozu se také povedl, jednoduché a elegantní křivky dodávají vozu design, který není ani několik let od jeho uvedení na trh zastaralý. Kratší provedení Picassa se navíc pyšní lomenou linkou kolem oken, která dává autům až sportovní vzhled a celou boční část odlehčuje.

Většina aut na našem trhu je nabízena ve slušné výbavě. Velký podíl na tom má tehdejší strategie importéra, který i do nižších výbav nabízel spoustu položek. V Picassu tedy většinou nechybí rádio, automatická dvouzónová klimatizace, dálkový centrál, palubní PC, nebo elektrická okna a zrcátka. Vyšší stupně výbavy mohou mít xenonové světlomety a také celou panoramatickou střechu.

Kdo chce za rozumné peníze MPV s královským prostorem, pohodlnou jízdou na prvním místě a je ochotný odpustit Picassu známky opotřebení na některých interiérových plastech s nepříliš zdařilou povrchovou úpravou, tak je na správném místě. Za daleko nižší cenu než je německá konkurence před námi stojí auto, které ani za několik let neudělá svým nadčasovým designem ostudu a doveze Vás na výlet, nebo do práce s maximálním komfortem.

Mohlo by se vám líbit