Auta

Iveco Massif – síla a robustnost v off-road světě

single-image

Iveco Massif je terénní vozidlo vyráběné mezi lety 2007 a 2011 italskou automobilkou Iveco ve spolupráci se španělskou firmou Santana Motors. Tento automobil, navržený pro náročné terénní podmínky, byl často porovnáván s ikonickými off-road vozy, jako je Land Rover Defender nebo Mercedes-Benz G-Class. Massif se však odlišuje především díky svým užitkovým schopnostem a robustní konstrukci, která byla navržena pro těžkou práci i dobrodružství.

Iveco Massif vychází z modelu Santana PS-10, který byl španělskou verzí Land Roveru. Základem pro Iveco Massif byl záměr společnosti Iveco rozšířit svou nabídku lehkých užitkových vozidel o terénní vůz, který by byl schopný zvládat extrémní podmínky. Výsledkem byl robustní vůz s rámovou konstrukcí, což mu poskytovalo výhodu v odolnosti a nosnosti v terénu.

Jedním z klíčových prvků Massifu byla klasická rámová konstrukce (body-on-frame), která zajišťovala pevnost a schopnost zvládat tvrdé nárazy a zatížení. Exteriér vozu se vyznačoval hranatým a účelným designem, který byl zaměřen na funkčnost. Jednoduché linie a robustní tvary se podobaly tradičním off-road vozům, čímž evokovaly pocit odolnosti a schopnosti zvládat i nejtěžší podmínky.

Vnitřek vozu nabízel poměrně spartánské, ale praktické vybavení. Řidiči mohli očekávat základní komfort, který byl více orientovaný na funkčnost než na luxus. Hlavním cílem bylo vytvořit prostředí, kde je možné se soustředit na řízení v náročných podmínkách.

Iveco Massif byl vybaven různými verzemi dieselových motorů z rodiny Iveco. Nejrozšířenější byly 3,0litrové motory HPT (High Performance Turbo) s výkonem okolo 176 koní, což vozu poskytovalo dostatečnou sílu pro zvládání těžkého terénu i náročných pracovních úkolů.

Díky svému výkonu a silnému podvozku byl Massif schopný utáhnout až 3 000 kg, což z něj činilo ideálního pomocníka pro farmáře, lesníky, stavební dělníky a další profese, které vyžadují vysokou tažnou sílu. K dispozici byl i pohon všech čtyř kol, což výrazně zlepšovalo trakci v nejtěžších podmínkách, ať už na bahnitých cestách, sněhu nebo ve skalnatém terénu.

Massif byl dostupný v několika verzích karoserie, což z něj činilo velmi univerzální vůz. Bylo možné si vybrat mezi krátkým a dlouhým rozvorem, verzí s plátěnou nebo pevnou střechou a různými variantami užitkových verzí, jako jsou pick-upy nebo nákladní vozy. Tento široký výběr umožňoval zákazníkům přizpůsobit vůz přesně podle svých potřeb.

Výroba Iveco Massif byla ukončena v roce 2011 poté, co Santana Motors uzavřela svou výrobu. Massif se nikdy nestal masově rozšířeným vozidlem, přesto si získal věrné příznivce mezi těmi, kteří potřebovali spolehlivý a robustní off-road. Dnes je Massif považován za vzácné a ceněné vozidlo v komunitě off-road nadšenců, zejména díky své schopnosti kombinovat tvrdou práci s vysokou odolností.

Iveco Massif je příkladem vozu, který byl navržen pro práci v extrémních podmínkách a zároveň si zachoval určitou dávku univerzálnosti. I když jeho výroba byla poměrně krátká, stále zůstává mezi fanoušky off-road vozidel uznávaným jménem, a to díky své odolnosti, robustní konstrukci a schopnostem v terénu. Inspirací nám byl jeden exemplář z nabídky Autocentra DAVO CAR.

Mohlo by se vám líbit