Auta

Legendární variace Defenderů

single-image

Model Defender je jeden z nejznámějších britských vozů. Tento off-road byl a nyní už zas je, vyráběn britskou automobilkou Land Rover. Jeho výroba začala v roce 1983 a dala si pauzu v roce 2016. Celá karoserie je sestavená z jednotlivých dílů, které jsou k sobě šroubované nebo nýtované. Defender byl vždy konstruován jako pracovní auto a pro armádu. Defender se stal symbolem několika cestovatelských expedic a díky svým praktickým vlastnostem doslova legendou. V roce 2017 dostal Defender novou podobu se zcela novou přístrojovou deskou a zadní sedadla byly umístěna ve směru jízdy. Defender bývá často upravován pro potřeby podmínek v různých koutech světa.

Série pro himalájské vrcholy není levnou variantou s V8 pod kapotou. Cena se pohybuje v řádech jednotek milionů korun.

Firma Overfinch v Leedsu Defendera přetvořila v ideální plážové a volnočasové auto. Se silným motorem od Chevroletu nehrozí, že zůstanete někde v písku.

Za nás pracovní název: Islandská varianta. Hlavně v zimě, tam tento upravený Defender často ještě s většími koly brázdí zaváté silnice. Tuto variantu upravil sám výrobce a model dovybavila pětilitrovým motorem V8 od Jaguáru. Land Rover má v současné době několik balíčků úprav pro nové modely Defenderu. Ty budou dostupné pro obě varianty, tedy kratší 90 i delší 110. Specificky jsou ale kompatibilní s modely vyrobenými mezi léty 1994 až 2016. Divize Classic chce tímto potěšit zákazníky, na které se nedostal právě zmíněný a rychle vyprodaný Defender Works V8 s výkonem 299 kW (406 koní).

Dalším velmi úspěšnou firmou v úpravách Defenderů je firma Arkornik. Oblíbenou variantou jsou varianty s V8 motorem. Tato kanadská firma repasuje staré kusy, ale je schopna představit i nové dodaný model.

V okolí České Republiky je několik firem v Polsku a Německu.

Mohlo by se vám líbit