Technika

Koncern VW zlobí nouzové tlačítko, hledá se řešení

single-image

Dva roky staré nařízení o nutnosti nouzového tlačítka, které po nehodě samo zavolá pomoc, trochu zavařilo koncernu VW. Zjistilo se, že některé modely jako nový Golf, Škoda Octavia, Seat Leon a další, mají chybu v elektronice a tlačítko by mohlo selhat. Je nutné vyvinout nový software, což není otázka dnů, spíše týdnu a prodej těchto vozů má stop.

S novými modely Golfu a Octavie provází VW těžkosti. S přechodem na novou generaci elektroniky i samotná automobilka připustila, že vývoj vázne a softwary stále nejsou vyladené. Dokonce tak závažné, že je nutné prodej přerušit. Chybou má být nespolehlivý přenos dat pro nouzové volání e-Call. Pokud s vozem havarujete v zemi EU, místní tísňová linka dostane informaci o nehodě, včetně vaší polohy, počtu vystřelených airbagů a připoutaných osob. Systém nemá jinde ve světě obdoby a výrazně zvýšil bezpečnost na silnicích v EU. U nás v České republice systém poprvé zafungoval v únoru roce 2019.

Nouzové volání může posádka vozu aktivovat také tlačítkem SOS v kabině. Vestavěný mikrofon umožní spojení s nejbližším dispečinkem a modul GPS určí polohu vozidla, i když nevíte, kde přesně jste. Na testovací Octavii jsme dnes vyzkoušeli, že spustit volání funguje, potíž ale může být se samočinným odesíláním zpráv.
Dovozce Volkswagenu redakci Aktuálně potvrdil, že chyba je softwarového charakteru. “Výrobce přislíbil poskytnutí řešení do tří týdnů,” vysvětlil manažer komunikace David Valenta. Na model Golf dnes dovozce registruje 1404 objednávek. Ty jsou však v různé fázi výroby, takže vozy naplánované na červen se zdrží méně než auta, která se dnes ve Wolfsburgu nakládají na kamion.

Mohlo by se vám líbit