Zajímavosti

Lamborghini z Lega!

single-image

Možná si vzpomenete, že před časem bylo postaveno první auto v měřítku 1:1 z oblíbené dánské stavebnice Lego. První vlaštovkou bylo Bugatti Chiron. Další následoval McLaren Senna a teď přišlo na řadu Lamborgini Sián FKP 37.

Všechny tři modely byly postaveny v továrně Lega, v Kladně. Všechny v životní velikosti. A jsou naprostou kopií reálných aut. Samotné Lamborghini tvoří 400 tisíc dílků a práce na návrhu a skládání zabralo 8660 hodin. Celkově se na projektu podílel patnáctičlenný tým návrhářů techniků a modelářů.

Každý z modelu měl něco, čím vynikal. Bugatti dokázal jezdit (zkoušeno dokonce na závodním okruhu), McLaren oslnil věrně zpracovaným interiérem a Lamborghini se pyšní nejpropracovanějším zpracováním z hlediska designu.

Předlohou pro tento model se stalo Lamborghini Sián FKP 37, což je vůbec první hybridní supersport od italské automobilky. Tento model byl vyroben v omezeném počtu, a to pouze v 63 kusech. Ted už vlastně 64. Celý vůz je složen pouze z dílků Lega, kromě opravdových kol a dvou log automobilky, umístěných v předu a vzadu.

Vůz bude ukazován na různých výstavách a akcích po celém světě, proto pro lepší manipulaci je napevno spojen s kovovou podložkou. Samotný model auta váží přibližně půl tuny. Reálná kola pak zabírají přibližně 100 kg z celkové hmotnosti. Celková hmotnost s podložkou nakonec činí 2,2 tuny. Na celé sestavení pak nepadla ani kapka lepidla.

Unikátní věci na Siánu je jeho povrch. Ten tvoří malé drobné jednolité plošky, z kterých se skládá celek. Oproti modelu u Bugatti, jsou zde menší, lehčí a mnohem lépe propojené mezi sebou. Celkově pak jeho vzhled působí jednolitěji a je zároveň i bytelnější. Jednotlivé plošky pak jsou použity z reálně prodávané stavebnice Lego Lamborghini Sián v měřítku 1:8. Jde o plošky pokrývající zpětná zrcátka. Ovšem to nejzajímavější je, že vůz byl lakovaný v Itálii. Karoserii lakovali ti samí odborníci, kteří stojí za lakováním reálných 63 kusů originálních Siánů. Prvotně byl proveden nástřik speciální barvou a poté ještě bezbarvým lakem. Zkrátka vůz dostal stejnou péči, jako reálné vozy. Vůz se díky tomu stává unikátním. Všech 63 vyrobených vozů má každý svoji originální barvu. Proto i tento model dostal originální zbarvení, aby se lišil od svých bratříčků.

V současnosti je Lamborghini ještě zaparkované v továrně v Kladně, ale již brzy vyrazí na výstavu do USA. Před třemi lety tam byla k vidění Lego verze Bugatti, jež také nejdříve jezdila po výstavách po celém světa a až před Vánoci se dostala do Prahy. Možná stejná cesta čeká i Sián a my ho tak budeme moci vidět doufejme také před Vánoci.

Mohlo by se vám líbit