Zajímavosti

Návrat Ferrari do Le Mans

single-image

Stálo to čtyři roky, než velké úsilí přineslo své ovoce, ale nakonec se zadařilo. Ferrari může slavnostně ohlásit svůj návrat mezi vytrvalostní elitu. Po celém půlstoletí se totiž Ferrari opět vrací do jedněch nejznámějších závodů světa, mezi něž patří například i slavné klání v Le Mans.

Po relativně slabých ročnících bude v této top třídě opět rušno. Letos se můžeme těšit například na Peugeot, Glickenhaus, Toyotu, zmiňované Ferrari, Cadillac, BMW a nebo třeba i Porsche. Během příštího roku by se pak měla přidat jména jako je De Tomaso nebo Alpine!

Model 499P, jež se zúčastní těchto závodů má svým nátěrem odkazovat na fascinující Ferrari 312 PB z roku 1973. Je postaven na základě zcela nově vytvořeného karbonového monokoku, ve kterém přeplňovaný vidlicový šestiválec i sedmistupňová sekvenční převodovka fungují jako integrální součást nosné konstrukce.

V rámci vývoje se zpočátku uvažovalo o V8, nebo dokonce i o V12. Jenže kvůli regulím na nutnost nízké spotřeby došlo „pouze“ na šestiválec se 120° rozevřením řad válců pohánějících zadní kola.

Podle regulí mohou mít speciály pouze 1030 kilogramů. Pro přední nápravu byl pak přidán elektromotor o výkonu 272 koní, jež je napojený 900 V architekturou, známou i z F1. Celé to dává dohromady pro výkon vozu úctyhodných 680 koní. Což je také maximální limit pro tyto vozy dané kategorie – LMDh (Le Mans Hypercar a severoamerická Grand Touring Prototype), který pravidla připouštějí.

Za volant dvou připravených monopostů se vystřídá šestice ať už známých či neznámých jezdců. První vůz pojede pod vzpomínkovým číslem 50 a střídat se o něj bude rezervní pilot týmu F1 Antonio Giovanizzi a šampioni LMGTE Pro Alessandro Pier Giudi a James Calado. O druhý monopost pod číslem 51 se pak budou střídat jezdci Antonio Fuoco, Miguel Molina a Nicklas Nielsen.

První ostré nasazené těchto supersportů je naplánováno na letošní závod 1000 mil v Sebringu.

Mohlo by se vám líbit