Když se řekne Nissan 300ZX, představí si mnozí nadšenci automobilů třídvéřové kupé s charakteristickými hranatými tvary, které v 80. letech minulého století definovalo segment sportovních vozů. Design, který stojí za jeho časem nezaměnitelným vzhledem, je dílem Kazummasu Takagiho a jeho týmu. Jejich úsilí o minimalizaci odporu vzduchu vyústilo v hodnotu 0.30Cx, což bylo dosaženo především díky inovativnímu přepracování předních světel.
Modrá barva karoserie dodává tomuto dvoumístnému vozidlu na eleganci, zatímco interiér v konfiguraci 2+2, který byl standardem pro evropský trh, nabízí pohodlné kožené sedadla a multifunkční volant. Analogické budíky orientované směrem k řidiči a množství tlačítek, na které si “zvyknete časem”, jsou důkazem orientace na řidiče a jeho potřeby.
Jednou z výhod tohoto modelu je odnímatelný střešní panel, který umožňuje řidiči a spolujezdci vychutnat si pocit svobody za krásného počasí. Praktičnost vozu zvyšuje výklopné zadní okno, díky němuž je kufr o objemu 235 litrů snadno přístupný. Luxusní verze 300ZX dokonce disponovaly hlasovým upozorněním, které promlouvalo skrze reproduktor rádia – prvek, který v té době představoval špičku technologie.
Srdcem Nissanu 300ZX je šestiválcový motor VG30E OHC s objemem tří litrů, který byl v roce 1985 spojen s pětistupňovým manuálem, ačkoliv byla k dispozici i varianta s čtyřstupňovým automatem E4N71B. Motor disponuje elektronickým vstřikováním paliva EFI, čtyřiadvaceti ventily a nabízí výkon 170 koní (122 kW) při 5 200 otáčkách a točivý moment 236 Nm. Ambice tohoto sportovního vozu zkrotí kotoučové brzdy na všech kolech, a i když motor za jízdy “docela duní”, není to nepříjemné – naopak, ve vyšších otáčkách se dunění mění v příjemné vrčení, které podtrhuje sportovní charakter vozu.
Nissan 300ZX tak zůstává v srdcích mnohých automobilových nadšenců jako ikona své doby, která i po letech dokáže zaujmout svým výkonem a nezaměnitelným stylem.
Audi Q4 e-tron 2023 – revoluční elektrický SUV