Auta

Škoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI

single-image

Vybrali jsme nejlepší Fabii čtvrté generace s nejsilnějším motorem a nejvyšší výbavou. Jak si vedla? A na co by vás přišla? To dnes zjistíme v našem článku.

Malému autu od Škodovky namontovat nejsilnější benzinový agregát o objemu 1,5 litru a výkonu 110 kW zní velice zajímavě. Zejména poměr výkonu na kilogram hmotnosti by zde mohl projevit své. Přece jen stejný motor pohání daleko větší cvalíky značky. Vestavění 1.5 TSIčka pomohla zejména platforma sdílená se Scalou a Kamiqem. U Fabie je v nabídce tato motorizace pouze ve spojení s automatickou převodovkou. Je to samozřejmě zejména kvůli emisím.

Designově je interiér i exteriér moderní a podle nás velice zdařilý. Nejvyšší řada „Monte Carlo“ nabízí sportovní sedačky, červenočerně laděné materiály, prošívaný kožený volant, vkusnou linku, digitální budíky či rozsáhlý infotainment. Zde je vidět obrovský posun. Ze středového panelu vyčnívá jen páka DSG převodovky. Pohodlnost doplňují ovládací prvky na volantu a velkého zjednodušení doznala také klimatizace. Ta je teď natolik automatická, že z jejích ovládacích prvků zůstala pouze hodnota udržované teploty. Stačí tedy nastavit stupně celsia a Fabia se postará o vše ostatní. Nutno podotknout, že systém je vyladěný pěkně a funguje bez námitek. Ovládání síly intenzity a směru proudění tak nikterak nechybí.

Jízda ve městě nabízí podobný zážitek, jako verze se slabšími motory. Za městem se ale silný čtyřválec naplno projeví a můžete si tak připadat téměř jako ve sporťáku. Pro běžné rychlejší svezení je auto určitě velice dostačující a žádnou ostudu ani náhodou neudělá. Pokud však narazíte vedle sebe na nějaký ostřeji laděné eMkové BMW, Cupru nebo jakýkoli jiný ostře laděný vůz své kategorie, budete mít pravděpodobně s machrováním utrum. Nicméně jízda pro pocit je dobrá. Zrychlení na stovku udělá nejsilnější Fabie za cca 8 vteřin. Zmíněná Cupra Ateca se na stejnou rychlost vyškrábe za 4,9 sekundy, BMW M4 za 3,9 sekund, Audi RS6 za 3,6 sekund, Porsche Turbo S za 2,7 sekund a Tesla Model S Plaid slibuje tuto hodnotu už za 2 sekundy. Tyto vozy bychom tedy s Fabií na křižovatce úplně nepokoušeli. Nicméně Octavii ve dvoulitru, která se na stovku dostane za 8,5 sekundy byste už pravděpodobně se svými 7,9 vteřinami zválcovat mohli.

Pokud však nebudete zmíněná auta prohánět pravidelně, dá se se spotřebou vtěsnat do krásných 6 až 7 litrů na 100 km. Auto nemá šanci ztěžknout moc, protože chybí varianta Combi. Jedná se tedy převážně o auto pro každodenní využití, pro lidi, kteří si chtějí v autě užít, připadat si dobře a zároveň nepřijít na mizinu jen pro běžný provoz. Každodenní ježdění do práce se tak může stát příjemným zážitkem. Zvláště pokud měříte pod 190 cm. Výbava se dá označit za reprezentativní a rozměry a hmotnost vozu vykážou určitou pohodlnost a šetrnost při každodenním používání. Variantu Škoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI se 110 kW výkonu můžeme za nejnižší cenu 554 800 Kč, tedy jen s příplatkem za digitální budíky alias virtuální kokpit jenom vřele doporučit.

Mohlo by se vám líbit