Auta Zajímavosti

Volkswagen Golf VIII – osmá generace golfu

single-image

Sám velký Jeremy Clarkson z populárního magazínu Top Gear (nebo dnes už z pořadu The Grand Tour) když se ho zeptáte, jaké si máte pořídit auto, tak vždy odpovídá VW Golf. Na úsporný provoz TDI a na blbnutí GTI. Na každou potřebu má některý z Golfů odpověď. Jeremy má k tomu své vysvětlení, že se jedná o nejdůležitější model německé automobilky a tak je do něj investováno nejvíce úsilí. Beze sporu se tedy jedná vždy o skvělé kousky.

Letos by měl Volkswagen uvést na trh nejnovější, již osmou generaci svého nejprodávanějšího modelu. Pojďme se tedy podívat na nejdůležitější informace.

Design
Podoba nového Golfu vychází ze sedmé řady a soustředí se spíše dotaženějšími detaily, můžeme pozorovat i krůček k větší agresivitě vzhledu. Nejnápadnější změnu vidíme hned zepředu. Ostřejší světlomety, nápadné zaoblení kapoty a dominantní mřížka nárazníku dodává novému modelu modernější look.

Svou vizáž vylepšily i zadní světla a nový “kukuč” mají i loga vpředu a vzadu. Také samotný zadní nápis s názvem modelu je v novém fontu. Opravdu to novému golfu pořádně sluší. U modelů GTI nechybí tradiční červený prvek v podobě linky na přední masce.

Na to jak decentní jsou vnější změny designu, o to více nás překvapí vnitřek. Interiér je přepracovaný od základu. Můžeme říci, že velkou roli zde hraje minimalistika. Počet ovládacích prvků se snížil o hodně a pravděpodobně vládu nad vozem převezme převážně osmipalcový dotykový infotainment a hlasové ovládání.

Elegantní je ovládání světel a u automatů se též “řadící páka” smrskla do rozměru přepínače. Prvky jsou hezky intuitivně poskládané a mezi řidičem a spolujezdcem díky těmto úsporám vzniká příjemně dost nejen odkládacího prostoru.

Celkově jsou použity prémiovější materiály, ale zároveň se zachovala praktičnost. Určitě tak nový Golf působí velice solidním dojmem.

Nabídka motorů
Pohonných jenotek bude v nabídce hned několik. Do výroby se zařadí spalovací benzinové, naftové a CNG motory, nebo hybridní pohony mild, či plug-in hybrid.

Taktéž je široké výkonové rozpětí, které je v nejslabším případě 66 kW a v nejsilnějším, tedy GTI, dosáhneme až na 221 kW.

Benzinové jednotky budou mít čtyřnásobné zastoupení v podobě dvou jednolitrových tříválců 66 a 81 kW, nebo dvou čtyřválců 1.5 o výkonech 96 kW a 110 kW. Nejsilnější benzínový motor určený pro modely GTI je teprve na cestě. Jedná se u základní verze GTI o 173 kW, u GTI Cup 231 kW a vrcholná třída Golf GTI R s 245 kW!

Naftové motory se dočkaly novějšího zpracování. Podle našich informací se jedná jen o dva dvoulitrové modely TDI, které díky modernizaci dosahují velice dobrých emisních výsledků. Automobilka zároveň tvrdí, že se jedná o nejúspornější naftové jednotky na trhu. Jak daleko bude od pravdy ukáže až praxe.

Hybridních pohonu bude nový Golf nabízet pět. Jak už bylo řečeno, jedná se o varianty mild hybrid, nebo technologie plug-in hybrid. Rozdíl v těchto technologiích je ten, že mild hybridy se nenabíjí externě a pouze podporují chod spalovacího motoru. Plug-in hybrid zase zapojí spalovací motor až v momentě kdy je potřeba a nabíjí se i externě, podobně jako elektromobily.

Nové technologie
Jako všechna moderní auta nové generace mají i Golfy samozřejmě plno digitálních vymožeností. Samozřejmostí je postupné přiřazování asistenčních systémů.

Už ve standardní výbavě má nová generace Golfu řadu asistenčních služeb a bezpečnostních systémů. Souhrně tento balík technologických řešení Volkswagen nazývá IQ.DRIVE. S předponou IQ se potkáme dnes ještě jednou. Nový model tedy v základu nabízí např. udržování vozidla v pruhu, nebo přední monitorovací asistenční systém, který za vás automaticky brzdí v případě náhlé překážky před vámi. V příplatkových verzích potom nechybí ani další asistenční vymoženosti jako adaptivní tempomat, nebo částečně autonomní řízení druhé úrovně.

Nový Golf bude také vybaven technologií Car2X, která bude mít na starosti výměnu informací o okolních vozidlech napříč značkami. Jedinou podmínkou je, aby okolní vozidla také disponovala stejnou technologií.

Jak jsme slíbili, dostáváme se k druhému IQ prvku nového Golfu. Jedná se o chytré světlomety IQ.LIGHT. Už ve standardu nabízí Volkswagen LED světlomety. Toto řešení by mělo umožňovat přisvěcování do zatáček, nebo tlumení světel v závislosti na protijedoucích vozidlech, či se přizpůsobovat jasem okolnímu prostředí.
Další novinkou bude adaptivní DCC podvozek. Ten slibuje několik předvoleb nastavení, možnost nastavení vlastního a řízení bude v reálném čase podle režimu schopno hlídat nastavení každého tlumiče zvlášť.

Samozřejmostí nových modelů už v dnešní době bývá nezávislé stálé připojení na internet přes vlastní eSIM kartu. Budete tak mít podobně jako u moderních smartphonů možnost si svoje osobní preference nahrát do Cloudu a pak je po přihlášení vyvolat v každém jiném Golfu, do kterého sednete. Je zde také možnost nouzového volání při nehodě.

Nový Volkswagen Golf VIII by měl být v prodeji od devátého týdne roku 2020.

Mohlo by se vám líbit