Auta

2022 Toyota bZ4X

single-image

Toyota je připravena znovu vstoupit do segmentu elektrických vozidel s crossoverem bZ4X 2022, který se může pochlubit ostrým stylem, který ji odlišuje od benzinových SUV vozů Toyota. Na rozdíl od posledního plně elektrického vozidla, které společnost nabízela – RAV4 EV – se bZ4X bude prodávat u dealerů Toyota po celé Americe.

Ačkoli byl zatím oznámen pouze model bZ4X, Toyota zaznamenala několik přihlášek k ochranné známce s použitím jiných jmen jako bZ, což nás vede k přesvědčení, že společnost plánuje rodinu elektrických vozidel využívajících jistou přezdívku. Očekává se, že sériová verze bZ4X dorazí do showroomů Toyota v polovině roku 2022. Až se tak stane, připojí se k rostoucí skupině neluxusních EV SUV, která zahrnuje Chevrolet Bolt EUV, Ford Mustang Mach E, Hyundai Kona Electric, Kia Niro EV, Tesla Model Y a Volkswagen ID.4.

Toyota zatím neuvedla, kolik bude bZ4X stát nebo kolik úrovní výbavy bude nabízeno, ale očekává se počáteční cena ve vysokém rozmezí 30 000 $ takže zhruba 665 tisíc korun. U lépe vybavených modelů mohou ceny překračovat i hranici 40 000 $ (887 tisíc korun).

Pohon předních kol s jedním elektromotorem bude standardem a nabídne výkon 201 koní, ale je k dispozici verze s pohonem všech kol se dvěma motory, která zvyšuje celkový výkon na 215 koní. Podle Toyoty je model s pohonem všech kol schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,7 sekundy. To není zrovna území Tesly, ale staví to bZ4X do sporu s variantou Volkswagen ID.4 s pohonem předních kol.

BZ4X bude dodáván s 64,0 kWh baterií, která by měla u modelu s pohonem předních kol zajistit dojezd kolem 370 km na jedno nabití. Přechod na výkonnější variantu s dvoumotorovým pohonem všech kol by měl snížit celkový dojezd na přibližně 322 km na jedno nabití. Rychlé nabíjení bude standardem a Toyota říká, že solární panely integrované do bZ4X zachytí dostatek energie pro přibližně 1 600 km dojezdu ročně.

Z fotografií můžeme říci, že bZ4X nabídne futurističtější design palubní desky než jiné modely Toyota, s displejem digitálního měřidla, velkou dotykovou obrazovkou infotainmentu a širokou středovou konzolou mezi dvěma předními sedadly. Kabina vypadá prostorně a velikostí se podobá RAV4. Nyní také víme, že bZ4X se vyhýbá tradici tím, že nabídne volant třmenového typu spíše než kulatý, podobný novému primárnímu ovladači řízení nalezenému v Tesla Model S.

Mohlo by se vám líbit