Zajímavosti

Jaký význam v sobě nesou loga automobilek

single-image

Určitě jste nad tím někdy přemýšleli. Proč má právě Audi ve znaku čtyři kroužky? A Škoda ten zvláštní šíp? Proč loga automobilek vypadají tak, jak vypadají?
Vybrali jsme pět značek aut, se kterými se běžně setkáváme při každodenním provozu. Loga aut již máme velmi zautomatizovaná. Ale jaký je jejich skrytý význam?

  1. Škoda
    Šíp, křídla, to vše v zelené barvě. Říká se, že je logo inspirováno symbolikou indiánů (podobá se hlavě indiána s čelenkou). Přesnější význam tohoto loga se vykládá následovně: šíp symbolizuje pokrok, křídla zase volnost a kolečko – oko pak symbolizuje preciznost. Zelená barva, která se začala využívat koncem 80. let, znázorňuje nový začátek.
  2. Opel
    Opel svým znakem „oslavuje“ vlastní model nákladního vozu, který nesl název Blitz, což v Češtině znamená blesk. Tento model automobilu se zasloužil o vzkříšení automobilky po druhé světové válce, která byla pro tuto firmu ekonomicky devastační. Dříve automobilka používala ve svém logu vzducholoď.
  3. Renault
    Asi nikdo by si netipl, že kosočtverec, jenž je terčem vtipálků, v sobě také skrývá hlubší význam. Prvotní logo značky Renault bylo kruhové. V roce 1925 ale došlo ke změně a kruhové logo se proměnilo v logo kosočtvercové – kosočtverec připomíná tvar chladiče. Do roku 1972 byl do loga komponováván i nápis Renault.
  4. Toyota
    Každý si jistě vybaví písmeno T tvořené třemi elipsami. Logo má ale i hlubší význam, než jen znázorňovat první písmeno z názvu této automobilky. Dvě elipsy uvnitř znázorňují protnutí srdce značky Toyota se srdcem zákazníka. A elipsa, která tato dvě „srdce“ obklopuje, znázorňuje okolní svět.
  5. Citroën
    Společnost Citroën se prvotně soustředila na výrobu převodových kol se šípovitým ozubením pro obráběcí stroje. Původ dvou šipek směřujících vzhůru tedy hledejme v šípovitých ozubech.

Aby toho nebylo málo, ještě jsme vybrali pět zajímavostí, o které bychom Vás neradi ochudili.

  1. Logo značky Mercedes-Benz (trojcípá hvězda) symbolizuje zemi, vzduch a moře.
  2. Volvo si do svého znaku zasadilo symbol mýtického Marse (boha války). Stejným symbolem se označuje i železo – firma se před výrobou aut zabývala výrobou železných kuličkových ložisek. Symbol v sobě tedy neskrývá jen mystično, ale i firemní historii.
  3. Had, který je umístěn v logu automobilky Alfa Romeo, je převzatý z praporu rodu Viscontiů. (Tento rod vládl Milánu ve 13. a 14. století.) Zajímavostí je, že onen had není vyobrazen s vyplazeným, zvláštně členitým, jazykem, nýbrž je v procesu požírání maurského muže.
  4. Logo automobilky Audi neznamená „pohon všech čtyř kol“, ale původ koncernu Auto Union, konkrétně spojení čtyř automobilek (Audi, DKW, Horch, Wanderer).
  5. Nápis Ford v logu stejnojmenné značky je autentickým podpisem zakladatele automobilky Henryho Forda.

Mohlo by se vám líbit