Zajímavosti

Nový design Dacie

single-image

Dacia založila svůj úspěch na svém nízkorozpočtovém přístupu. Díky tomu se zvýšil její prodej a každý rok rostou i příjmy. I na ní však čekají složité časy, ovšem rozhodně nehodlá ustoupit ze strategie dostupných aut bez drahých zbytečností.

Dacia mění nejen svou tvář ale i loga a barvu, v jádru však zůstává stejná. Nový design loga předznamenal už před rokem koncept SUV Bigster, kdy přišel s ostře řezanými tvary písmen. Nové logo přebírá celá modelová paleta, a promítne se i do showroomů.

Nové modely Sandero a Logan se dočkají po dvou letech nového faceliftu, který se ale bude týkat pouze přední části auta. To samé se přihodí novému sedmimístnému crossoveru Jogger a elektromobilu Spring, ale i staršímu SUV Duster. Na novou generaci se můžeme těšit na přelomu roků 2023/24.

S novou generací Sandera/Loganu se zvýšila kvalita produktu o velký kus výš, stojí již na moderní platformě. Kvůli kvalitnímu materiálu a lepším dekorům už Dacie nemluví o nízké ceně ale o nejlepším poměru cena/výkon. Hlavním cílem už není držet za každou cenu nízké náklady, ale soustředit se na důležitější věci. Například investice do chytrých střešních ližin, které se dokážou proměnit na zahrádku. I do budoucna tedy čekejme spíše praktické věci, jako je třeba obytná vestavba pro Jogger.

Dacia vstoupila se svým elektromobilem Spring do nové éry, ale udělala to po svém. Postavila malé městské auto namísto velkého drahého SUV, u kterého by elektrický pohon nedával až takový smysl. Stejnou cestou půjde i v případě elektrifikace běžných modelů. První bude Jogger který získá příští rok hybridní pohon. Tedy o tři roky po představení prvních hybridních Renaultů E-Tech s druhou generací hybridu s motorem 1,8 l. Půjde tak o prověřenou technologii a Dacia bude elektrifikovat jen tam kde to dává smysl. Výsledkem by měl být zákazník, který dostane za rozumnou částku – úsporné auto.

Dacia ukazuje že pokrok není pro spoustu zákazníků za každou cenu prioritou. Zákazník neočekává že auto bude počítač na kolech poháněný elektrikou a bude řídit sám. Právě naopak stačí jim praktické, pohodlné a hlavě úsporné auto které seženou za rozumné peníze. A přesně takové kritéria jim Dacia dokáže nabídnout a proto je tak úspěšná v prodejích a také se k ní stávající zákazníci rádi vrací.

Mohlo by se vám líbit