Auta Zajímavosti

Audi RS6 vs. Porsche Panamera vs Ferrari 488 GTB

single-image

Při srovnávání běžných kombíků by asi hrál prim zavazadlový prostor, spotřeba, nebo simply clever prvky… U těchto ale budeme asi spíše porovnávat který z kombíků natře kdejaký supersport dřív. My si pro představu přidáme k porovnání s kombíky i Ferrari 488 GTB.

Zrychlení
Tady si auta konkurují velice statečně. Zatímco Panamera vylétne z nuly na stovku za 3,4 sekundy, Audi se na tuto hodnotu doplazí až o 0,2 vteřiny déle, tedy 3,6. Pro porovnání Ferrari 488GTB je na stovce za rovné 3 vteřiny. Například zástupce ne zrovna nejhorších kombíků Škoda Superb je v této disciplíně o 6 vteřin pozadu.

Na dvoustovce je na tom už o poznání lépe dražší Panamera. Konkrétně to zvládne z nuly za 8,5 vteřin. RS6 zaostává až na 12 sekund. GTB zde vede o dvě desetiny před Panamerou, tedy 8,3. Některé kombíky se nedostanou z 0 na 200 km/h nikdy.

Maximálka
Každého malého, často i velkého kluka bude určitě zajímat maximální rychlost. Ač je jedno, že se s ní projedete maximálně na extra dlouhém úseku okruhu, nebo na letišti. Kombík od Audi je v základu omezený na 250 km/h. V příplatkových výbavách 280, respektive 305 km/h. Zde má navrch opět poloelektrické Porsche s hodnotou 310 km/h. GTB je s 330 km/h oba smaže, ale už to není o tolik.

Spotřeba
Tuto kategorii si vezmeme trochu s nadsázkou. Porsche se u své plugin hybrid technologie dostalo až na paradoxní 3 l/100 km, což platí samozřejmě jen prvních 49 km, než chcípne baterie elektromotoru a také když nezkoušíte za kolik to dá z nuly na stovku.

U RS6 záleží jak s ním pojedete. V nezávislých testech autoři uvádějí mezi 11 a 30 litry. Psaná tabulková spotřeba je ale 11 litrů na 100 kilometrů. Ferrari má spotřebu psanou o 0,4l vyšší, ale pokud s tím pojedete tak, jak to každého láká, tak se dostanete okamžitě dramaticky víc.

Zavazadlový prostor
Řešíme vozy kombi, takže toto je jeden z důležitých parametrů. Zde suverénně vede RS6. Ta nabízí v základu 565 litrů a po sklopení zadních sedaček dokonce 1680 litrů. Oproti tomu kombík od Porsche (zní to divně, že?) disponuje pouze 425, respektive 1295 litry. No a Ferrari má pro zavazadla vyhrazen prostor o objemu 230 litrů a sedačky sklopit nejdou, protože tam zadní ani nejsou. Na to, že se kombíky s Ferrari mohou skoro až rovnat rychlostí, ve velikosti zavazadlového prostoru si sporťák neškrtne.

Výkon vs. hmotnost
Výkonově jsou si auta docela podobná. Jmenovitě Audi = 445 kW, Porsche = 507 kW a Ferrari 492 kW. Nejsilnější je tedy Porsche. Proč tedy není rychlejší, než náš jediný supersport? Jednoduše kvůli akumulátorům elektromotoru zdaleka nejvíce váží. Ohromný výkon tedy spotřebuje samotná hmotnost vozidla. Audi u svého vozu udává 2,1 tuny, což rozhodně není málo, ale u moderních aut prošpikovaných elektronikou už se to stává běžnějším. Porsche má kvůli akumulátorům a asi i dalším věcem ještě o 300 Kg navíc. Odlehčené Ferrari tady hraje se svými necelými patnácti sty kilogramů prim.

Cena
Porovnávané modely byly v ceně různě velkých rodinných domů. Cena Audi RS6 Avant v této výbavě je necelých 3 800 000 Kč. Cena Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo je o necelý milion vyšší, tedy 4 700 000 Kč. A naše srovnávací Ferrari 488 GTB, které rychlostí a dynamikou oba kombíky zas tak moc nepředčí, zavazadelník má tak na kabelku a menší nákup a s cenovkou okolo 6 milionů je nejdražším. Objektivně s takovou poloelektrickou Panamerou zažijete radost z jízdy nemenší oproti běžným supersportům.

Mohlo by se vám líbit