Zajímavosti

Budoucnost ve Škodovce

single-image

Automobilová značka Škoda v posledních letech představila několik novinek a vtrhla do dalších segmentů. S přicházejících vlnou elektronizace ji čekají další velké výzvy. Co Škodovka chystá na další léta?

V minulém roce Škoda prodala 1,24 milionu aut. Číslo mohlo být ještě větší, dokonce rekordní, ale Škodovce nepřálo několik událostí. Zhoršení situace v Indii a uvadající čínský trh. V Číně se stále hledá ideální koncept, za to v Indii už se řešení našlo – produkční verze Vision IN. Ta má přijít v Indii na trh v půlce roku 2020.

Automobilka si stanovila ambiciózní cíl – prodávat dva miliony aut ročně. K tomu má pomoct rozsáhlá modelová expanze. Těžko očekávat, že se Škoda vytasí s podobně úspěšným modelem jako je Octavia – 363 700 registrací v roce 2019, a proto bude potřeba modelů mnohem více.

Do roku 2022 by měla být rozšířena nabídka o 30 novinek. Z toho bude 10 současných modelů elektrifikovaných. Na těch zatím automobilka prodělává a s levným vozem na elektrický pohon zatím nepočítá. Podle šéfa značky Meiera ještě není připraven trh ani infrastruktura. Kvůli emisním limitům ale značka nemá jinou možnost, než poslat alternativy na trh. Dorazí například dvě verze elektrických SUV a hybridní Octavia RS.

V příštím roce se počítá s novými generacemi vozů Fabia a Superb. Zajímavostí je, že Vision In by měl kromě Indie zamířit i na mexický trh. Vyloučena není ani Evropa.

Mohlo by se vám líbit