Historie Zajímavosti

Další nové logo – AUDI

single-image

Letošní rok byl na změnu loga u světoznámých značek poměrně bohatý. Jako příklad uveďme třeba Peugeot, Renault, Citroen nebo dokonce z druhého konce světa, Kia. Nyní se k novému vzhledu přidává i jedna z kategorie prémiových vozů, a to Audi.

Logo této automobilky patří k jedněm snad z nejvíce rozpoznatelných. A proto by bylo nelogické, zbavit se svých ikonických čtyř kruhů. Proto se přišlo s pouhou transformací.

Změnu loga vždy provází jistá rozporuplná přijetí a kontroverze, avšak žádná značka nezůstává desetiletí beze změny. Stejně jako celý svět.. vše se mění. Jedním z příkladů je Coca Cola. Každý z nás by na to koukal jak z jara, kdyby potkal svůj oblíbený produkt, u kterého je zvyklý na nějaký zažitý design a najednou by vypadal úplně jinak. K celé změně kolikrát stačí i pouhé detaily. Změna písma, jiná velikost fontu nebo jen pouhý větší sklon. A hle! Logo najednou může vypadat jak ze středověku.

Jak již bylo zmíněno výše, změnou loga prošla řada značek. Kromě těch již uvedených, tak z prémiových vozů to před časem bylo i BMW, a do budoucna se ke změněně přidá i samotný koncern VW. Každý z nás si jistě všiml, že v případě změn, se vše zjednodušuje. Takový přístup bude následovat i v tomto případě. Méně barev, jednodušší linie, méně dotažených linek nebo obrouček a snížení jakýchkoli rušivých prvků. Zkrátka zvolit takový symbol, jaký bude jednouchý na umístění kamkoli s jednoduchým významem, jenž bude rozpoznatelný na první dobrou.

Nové logo jsme poprvé mohli zaregistrovat na novém modelu Q8 e-tron. Ovšem málo kdo si ho všiml. Audi stále zůstává u čtyř propojených kruhů, ale na rozdíl od minulosti jsou plochém a nikoliv plastické v chromovém vzhledu. Ve standardním provedení tak bude bílé ploché logo na černém podkladu.

„Bílá barva tím, že logo opticky zesvětlila, propůjčuje kruhům plochý, prémiový vzhled,“ komentuje změnu designér André Georgi a dodává, že logo už chromované v žádné variantě nebude.

Ještě bychom mohli připomenout, co vlastně toto známé logo znamená. Spousta lidí má stále za to, že to znamená pohon všech čtyř kol. Ovšem to je velký omyl. V roce 1932 se čtyři německé automobilky Audi, DKW, Horch a Wanderer spojili pod jedno. A to Audi Union a toto spojení symbolizovali právě již zmíněné čtyři kruhy.

Závěrem už jen jedna malá zajímavost. Slovo „audi“ totiž pochází z latiny a znamená to „slyš“. Je to vlastně i překlad jména zakladatele Augusta Horcha. Ten totiž v roce 1904 založil i automobilku Horch, ale po chvíli z ní odešel a v roce 1910 založil novou značku Audi Automolewerke GmbH Zwickau, jenž později vstoupila právě do Audi Unionu.

Mohlo by se vám líbit