Historie

Typ 166 Schwimmwagen, nacistické obojživelné auto

single-image

Pokud se Němci po celém světě proslavili jednou věcí, kromě piva, je to jejich strojírenství, zejména v automobilovém průmyslu. A automobilovou revoluci vedou již více než sto let a stojí v čele vývoje moderních automobilů od samého začátku. Kromě tankových sil měli nacisté ještě jednu tajnou zbraň, které věřili, že jim pomůže vyhrát válku.

VW Typ 166 Schwimmwagen (doslova plavecký vůz) Bylo obojživelné vozidlo, které mohlo dosáhnout rychlosti přibližně 80 km/h na souši a přibližně 9 km/h na vodě. 4válcový motor s výkonem 25 koní. Auto, které bylo vyvinuto od Volkswagenu a jedno, které do dnešního dne zůstává nejvíce sériově vyráběným obojživelným vozidlem v historii. Motor a mechanika použitá u Typu 166 vycházela z velké části z modelu Volkswagen Beetle, zatímco podvozek byl zcela přepracován a vytvořen od nuly Erwinem Komendou, mužem, který byl také zodpovědný za vytvoření karoserií řady vozů Porsche. Vzhledem ke konstrukčním chybám dřívějšího, mnohem objemnějšího prototypu Typ 128, byl Typ 166 vyroben menší než jeho předchůdce.

Schwimmwagen byl konstruován tak, aby mohl po souši projíždět obtížným válkou zdrceným terénem. Když je ve vodě, šroubová vrtule spuštěná zezadu dostane pohon z hřídele hlavního motoru, přičemž přední kola se přidají jako kormidla. Schwimmwagen byl rozhodně technickým zázrakem své doby a dodnes ho lze vidět v řadě válečných muzeí po celém světě.

Mohlo by se vám líbit